اطلاعیه های آموزشی

راهنمای کلاسهای مجازی ویژه دانشجویان و اساتید

این صفحه مدام در حال بروز رسانی است .                       

به اطلاع اساتید و دانشجویان محترم می‌رساند؛
کلیه کلاسهای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بصورت مجازی بر روی سامانه http://iaukishint.daan.ir تشکیل خواهد شد.

راهنمای ورود دانشجویان به سامانه دان

دانشجوی گرامی؛

جهت اتصال به کلاس‌های آموزش مجازی از طریق سامانه دان، تمامی مراحل را با دقت انجام دهید.

تا زمانی که استاد به کلاس وارد نشود، دانشجو امکان ورود به کلاس را ندارد

اتصال به کلاس‌های مجازی:

۱- پیش نیازهای نرم افزاری در کامپیوتر
۱- سیستم عامل ویندوز ۷ و یا بالاتر و نصب تمامی درایورها از جمله درایور کارت صدا
۲- نصب مجموعه نرم افزارهای آفیس (از جمله word و PowerPoint)
۳- نصب نرم افزاری برای مشاهده فایل‌های PDF : در صورتی که فایل‌های PDF برای شما قابل مشاهده نیستند نرم افزار معرفی شده زیر را دریافت و نصب نمائید:
دانلود نرم افزار Foxit Reader برای مشاهده فایل‌های PDF
۴- نصب آخرین ورژن یکی از مرورگرهای Mozilla Firefox و یا Google Chrome
۵- نصب نرم افزار Any Desk برای رفع مشکل در مواقع اضطراری

۲- پیش نیازهای سخت افزاری سیستم
میکروفن یا هدست یا هندزفری موبایل برای صحبت در کلاس (برای دانشجویان اختیاری می‌باشد)


۳- اتصال به کلاس درس
برای اتصال به کلاس، وارد آدرس زیر شوید:

http://iaukishint.daan.ir

صفحه‌ای مانند عکس زیر برای شما باز خواهد شد:

سپس بر روی دکمه ورود با شماره شناسایی کلیک کنید:

روش ورود دانشجویان:
نام کاربری: شماره دانشجویی همراه عدد ۶۱۹ در ابتدای آن (به طور مثال اگر شماره دانشجویی ۹۵۳۲۶۲۷ است در قسمت نام کاربری باید ۶۱۹۹۵۳۲۶۲۷ وارد شود)
رمز عبور: کدملی ده رقمی
روش ورود دانشجویان اتباع خارجی:

نام کاربری: شماره دانشجویی همراه عدد ۲۲۸ در ابتدای آن (به طور مثال اگر شماره دانشجویی ۹۵۳۲۶۲۷ است در قسمت نام کاربری باید ۲۲۸۹۵۳۲۶۲۷ وارد شود)
رمز عبور: شماره دانشجویی همراه عدد ۲۲۸ در ابتدای آن (به طور مثال اگر شماره دانشجویی ۹۵۳۲۶۲۷ است در قسمت رمز عبور نیز باید ۲۲۸۹۵۳۲۶۲۷ وارد شود)

کلیه دانشجویان در اولین ورود می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را تغییر دهند.

رمز عبور جدید می بایست حداقل ۶ کاراکتر و دارای حداقل یک حرف کوچک انگلیسی، یک حرف بزرگ انگلیسی و اعداد انگلیسی باشد (به طور مثال Amir1399)

دانشجویان محترم جهت پس از ورود به سامانه در قسمت دوره های من می توانند کلاس های ترم جاری خود که می بایست به صورت مجازی در آن شرکت کنند را مشاهده کنند.

جهت شرکت در کلاس ها، ابتدا در روز و ساعت کلاس خود وارد قسمت جلسات من شوید، سپس لیست کلاس های روز جاری خود را مشاهده می کنید. در این مرحله در صورتی که استاد در کلاس قبلاً حاضر شده باشد با کلیک بر روی “ورود دانشجو” می توانید وارد کلاس شوید.

پس از کلیک بر روی “ورود دانشجو” با صفحه ای مانند عکس زیر مواجه می شوید:

راهنمای ورود اساتید به سامانه دان

روش ورود اساتید:
نام کاربری: کد استادی همراه عدد ۶۱۹ در ابتدای آن (به طور مثال اگر کداستادی ۶۶۶۶۶۶ است در قسمت نام کاربری باید ۶۱۹۶۶۶۶۶۶ وارد شود)
رمز عبور: کدملی ده رقمی
کلیه اساتید در اولین ورود می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را تغییر دهند.

رمز عبور جدید می بایست حداقل ۶ کاراکتر و دارای حداقل یک حرف کوچک انگلیسی، یک حرف بزرگ انگلیسی و اعداد انگلیسی باشد (به طور مثال Amir1399)

اساتید محترم جهت پس از ورود به سامانه در قسمت دوره های من می توانند کلاس های ترم جاری خود که می بایست آنها را به صورت مجازی و آنلاین تدریس کنند، مشاهده نمایند.

جهت برگزاری کلاس ها، ابتدا در روز و ساعت کلاس خود وارد قسمت جلسات من شوید، سپس لیست کلاس های روز جاری خود را مشاهده می کنید. با کلیک بر روی “ورود مدرس / ‏مدیر” می توانید وارد کلاس شوید.

پس از آن بر روی آیکون میکروفن کلیک کنید و تست صدا را انجام دهید، در صورتی که در میکروفن صحبت کردید و صدای خود را شنیدید، بر روی بله کلیک کنید.

به اشتراک گذاری فایل ارائه در کلاس:

بر روی علامت + که در صفحه مشاهده می کنید کلیک کنید و بر روی “بارگزاری فایل ارائه” کلیک کنید

در صورتی که تمایل دارید فایل ارائه شما توسط دانشجویان دانلود شود بر روی آیکون مشخص شده با شماره ۴ کلیک کنید تا علامت / ‏‬ روی آن از بین برود و امکان دانلود فایل توسط دانشجویان بوجود آید.

فعال کردن میکروفن دانشجو توسط استاد:
بدین منظور از لیست کاربران که در سمت راست کلاس نمایش داده میشود، ابتدا بر روی نام دانشجو مورد نظر کلیک کنید، بر روی گزینه “باز کردن (نام دانشجو نمایش داده میشود) ” کلیک کنید تا علامت قفل پایین اسم دانشجو از بین برود، سپس مجدداً بر روی اسم دانشجوی مورد نظر کلیک کرده و گزینه “ارتقای نقش به ارائه دهنده” را بزنید

حال از دانشجو بخواهید با کلیک بر روی آیکون ترک صدا و یا زدن کلید F5 از روی کیبورد یا رفرش کردن صفحه مرورگر خود، بر روی گزینه میکروفن کلیک کرده و همانند شما که در ابتدای کلاس میکروفن را فعال و سپس تست صدا گرفتید، این کار را انجام دهد تا بتواند در کلاس صحبت کند.

توجه: در حال تدریس از روی فایل pdf به اشتراک گذاشته در کلاس باشید، در صورتی که نقش ارائه دهنده را به یک دانشجو اعطا کنید، دسترسی شما برای جابجایی صفحات قطع خواهد شد. برای برگرداندن دسترسی استاد، کافیست بر روی دکمه + کلیک کنید و تنها گزینه قابل مشاهده یعنی گرفتن دسترسی ارائه دهنده را کلیک کنید.

با این کار میکروفن دانشجو فعال می ماند ولی مدیریت ارائه فایل به اشتراک گذاشته شده در اختیار استاد قرار می گیرد.

به اشتراک گذاری دسکتاپ:
در صورتی که نیاز دارید تدریس را بر اساس نرم افزاری که بر روی سیستم خود نصب کرده اید ادامه دهید (به طور مثال برای دروس آماری نرم افزار SPSS و یا برای دروس کامپیوتری محیط برنامه نویسی Visual Studio)، بدین منظور کافیست بر روی آیکون مشخص شده در عکس زیر کلیک کنید:

در صورتیکه بعد از مطالعه و اجرای مطالب بالا هنوز برای ورود به سامانه کلاسهای مجازی (دان) دارای مشکل بودید ، میتوانید با واحد پشتیبانی IT دانشگاه آزاد اصلامی واحد کیش (آقای اعتمادی) در تماس باشید:

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۲۲۷۲۰ – داخلی ۱۰۳

دکمه بازگشت به بالا